2007. május 31., csütörtök

Retrospektív II: MAGNET

A suliban minden év végén van egy kiállítás, ahova mindenki kirakja azokat a dolgokat, amiket ebben az évben csinált, például én is kirakom a rajzaimat meg a filmjeimet, meg az autóimat például.

ÚGYHOGY GYERE EL MINDENKÉPPEN ÉS NÉZD MEG, MIT CSINÁLTUNK IDÉN A KISKÉPZÔBEN! A KIÁLLÍTÁS JÚNIUS 9-ÉTÔL (SZOMBAT) TEKINTHETÔ MEG, JÚNIUS 13-ÁIG, AZAZ SZERDÁIG, A TÖRÖK PÁL U. 1 ALATT (A KÁLVIN TÉRI METRÓMEGÁLLÓTÓL 3 PERC SÉTA). NÉZD MEGMINDENKINEK A MUNKÁJÁT ÚGYHOGY PÉLDÁUL AZ ÉNYÉMET IS A 17ES TEREMBEN (AZ ELSÔ EMELET VÉGÉN LÉVÔ ELDUGOTT TEREM) ÉS AZ ANIMÁCIÓ SZAKON (A HARMADIK EMELETEN, A LÉPCSÔ MELLETT).

Nade a kiállításra kirakjuk egy pár régebbi autómat is, pl. a mágnese autót, a MEGNET-et, amit ezért összerakosgattam szépen, hogy jó legyen:



na és mivel fogalmatok sincs, hogy miez, ezért most ide leírom:

A mágneses autó

A jármû alapelve az elektromágnesesség. A kereke fémbôl készült, a belsejében pedig egy elektromágneses motor található, ami mindíg a keréknek az oldalát teszi mágnesessé. A fémbôl készült út (esetleg sín) pedig szintén mágneses, ezért az levonza magához a kerék oldalát, elforgatva azt. A motor ismét mágnesssé teszi a kerék oldalsó részét, így jön létre a folyamatos forgó mozgás. Annak köszönhetôen, hogy az úthoz a mágneses erô okán ilyen szorosan tapad az autó, tud fejjel leleflé, vagy oldalt lévô úton is küzlekedni, vagy parkolni. Azaz az utak és a parkolók ezentúl épülhetnek függôlegesen, így könnyedén bôvíthetô egy út, vagy építhetô parkoló, anélkül, hogy egy vékony utcát ki kellene szélesíteni.
Az erôs mágnes azt is lehetôvé teszi, hogy fékút nélkül fékezzenek le az autók, azaz egybôl megálljanak, ha a fékre lép a vezetô. A kényelem érdekében úgy van kialakítva az autó, hogy a kerekei magasabbak legyenk,mint maga a karosszéria, ezért ha valakinek kényelmetlen fejjel lefelé vezetni, mehet normálisan is, a kerekek tetejével az úthoz tapadva.
Az elvbôl adódóan az autó kerekei fémbôl készülnek és új, fámbôl készült utakat kell építeni neki, ami nagy beruházás lenne, de az út hátoldalát kiváló reklámfelületként lehet hasznosítain, ezzel csökkentve a költségeket. Az autó maga és az út is pontosan van szigetelve, ezért az idôjárási viszontagáságok, a villámlás, stb. nem veszélyezteti a biztonságot.

Nincsenek megjegyzések: