2007. július 17., kedd

Salman Ruhdie - Az éjfél gyermekei


Éjfél, vagy éjfél körül. A vasúti sínek felôl, összecsukott (és sértetlen) ernyôvel a hóna alatt, egy férfi közeledik az ablakom felé, torpan meg, guggol le és kezd el kakálni. Aztán meglátja sziluettem a világos ablakban, de ahelyett, hogy zokon venné illetéktelen jelenlétem, megszólít:
- Ide süssön! - és kipréseli magából a világ leghosszabb hurkáját. - Tizanöt hüvelyk! - kiáltja büszkén. - Maga milyen hosszút bír csinálni? - Hajdan, mikor még több energiám volt, bizonyára szívesen elmondtam volna az élettörténetét; az idôpont meg az ernyô elegendô támpont lett volna ahhoz, hogy ôt is beleszôjem az életembe, és semmi kétség az iránt, hogy végezetül bebizonyítottam volna, ez az ember is nélkülözhetetlen az én életem és sötét korom megértéséhez; de most már szét vagyok zilálva, le vagyok kapcsolva a tápfeszültségrôl, már csak néhány sírfeliratra telik tôlem. Így hát odaintek cupán a kakálóbajnoknak, és ennyit szólok: - Héthüvelykeset, ha jó napom van - és elfelejtem az egészet.

ehhez a szöveghez kéne idézôjel, de nem rakok, mert akkor már máshogy fog neki az ember, hogy elolvassa, ha látja, hogy idézet, fogjon csak neki midnenki úgy, mintha én írtam volna, aztán lepôdjön meg nagyon, amikor ezt elolvassa és szembesül azzal, hogy bizony ez egy idézet volt a fenti könyvbôl. Eddíg még nem volt ezen blog hasábjain könyvajánló, de most van.
Mert ez egy nagyon jó könyv.
Nagyon keserû szájízt hagy maga után, a fôhôs tulajdonképpen boldogságot nélkülözô életrajza, de a hangneme, a megfoglamazésa, a hasonlatai, mind annyira kifinomultak, hogy élvezetté teszi a szenvedés megtapasztalását. Kicsit hosszabb talán a könyv a kelleténél, de ha egyhuzamban sokat olvas az ember, akkor pont idélis az oldalszám is.

AZ ÉJFÉL GYERMEKEI -
RUSHDIE, SALMAN

Eredeti ár: 3980 Ft
Megjelent az ULPIUS-HÁZ KÖNYVKIADÓ ÉS SZOLG. KFT gondozásában.
Oldalak száma: 528
Borító: KÖTVE
ISBN: 9789637253171
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2005
Fordító: FALVAY MIHÁLY

de a képen nem ennek a kiadásnak a borítója látható, az nem ilyen szép.

Nincsenek megjegyzések: